آینده دیجیتال مارکتینگ در ایران
یکی از عواملی که باعث شده است بازاریابی مارکتینگ و خدمات مرتبط با آن در ایران گسترش خوبی داشته باشد؛ دسترسی کاربران مختلف به اینترنت و حضور آن ها در این فضا است. تحقیقات مختلفی در زمینه دیجیتال مارکتینگ انجام شده است و محققان به این نتیجه رسیده اند که؛ هر سال هزاران وب سایت مختلف ایجاد می شود و سرمایه گذاری های بزرگی در زمینه دیجیتال مارکتینگ اتفاق می افتد. جالب است بدانید که علاقه افراد به این حوزه روز به روز بیشتر می شود. شرکت ها، سازمان ها و سایر افراد در تلاش هستند تا از طریق دانشی که در این زمینه وجود دارد؛ اطلاعات خود را بیشتر کرده و از آن در زمینه ای که مشغول به فعالیت هستند، استفاده کنند. به طور کلی می توان گفت که آینده بازاریابی آنلاین در ایران خوب است و در حال حاضر مسیر رو به پیشرفتی دارد. جهان امروزه به گونه ای شده است که تقریباً انتظار دارد هر شرکت، موسسه یا مجموعه ای در جریان کار خود از ایمیل، فضای اجتماعی (تلگرام، اینستاگرام)، اس ام اس، تلفن همراه، تبلیغات، بیلبورد و … استفاده کند.
اهمیت دیجیتال مارکتینگ و استفاده از آن
از جمله سؤالاتی که برای افراد به وجود می آید این است که چرا باید از بازاریابی دیجیتال استفاده کرد؟ چرا به این فضا اهمیت زیادی داده می شود؟ یا چرا کسب و کارهای بزرگ به این حوزه اهمیت زیادی می دهند؟ در سال های اخیر ما شاهد، گسترش استفاده از شبکه های اجتماعی هستیم. روز به روز به تعداد کاربران شبکه های اجتماعی افزوده می شود. گسترش شبکه های اجتماعی به حدی است که ما امروزه حضور افراد مختلف با سنین گوناگون را در این فضا می بینیم. شرایط امروزه به گونه ای شده است که در هر خانه ای حداقل یک گوشی همراه یا سیستم کامپیوتری وجود دارد. این امر نشان دهنده گسترش فضای مجازی و تأثیر آن در زندگی افراد است. کسب و کارها می توانند از این فضا به نفع خود استفاده کنند و با حضور مؤثر در این فضا، توجه افراد مختلف را به سمت خود جلب کنند. توجه کاربران به کسب و کارها باعث افزایش فروش و اعتبار آن ها می شود.
اهمیت حضور کسب و کارها در این فضا را می توان با ذکر یک مثال توضیح داد؛ فرض کنید که مجموعه ای در حوزه کیف و کفش فعالیت می کنند و یک مغازه در سطح شهر دارد. این مغازه علیرغم محصولات با کیفیت و مشتریان زیادی که دارد، پاسخگوی مشتریان خاصی است. حال فرض کنید که این مجموعه در فضای مجازی حضور داشته باشد؛ بدون شک در این فضا می تواند با افراد بیشتری آشنا شود و مشتریان بیشتری پیدا کند. این مجموعه می تواند علیرغم مشتریان خود در همان شهر، مشتریان سایر شهرها و کشورهای مختلف را نیز پاسخ گو باشد. این مثال نشان دهنده اهمیت بازاریابی آنلاین و حضور کسب و کارها در این فضا بود. اگر کسب و کارها به درستی با این فضا آشنا باشند، آینده دیجیتال مارکتینگ در ایران خوب خواهد بود.
سئو on page چیست و چه مواردی را شامل می شود؟
سئو on page قدم اول در سئوی داخلی هر سایت است. در بازاریابی اینترنتی، همه چیز از بهینه سازی سایت آغاز می شود که باعث رسیدن شما به اوج عملکردتان در وب سایت و دیده شدنتان توسط مخاطبان می شود. این فاکتور بسیار مهم، با گذر زمان پراهمیت تر می شود. در سئوی داخلی سایت، تمام جنبه های صفحات سایت در نظر گرفته می شود. زمانی که تمام عوامل در کنار هم قرار می گیرند، بهبود رتبه در نتایج جستجو حاصل می شوند.
Responsive بودن قالب سایت
طراحی ریسپانسیو یا واکنش گرا، به این معناست که کاربر با هر سیستمی(لپ تاب، موبایل، تبلت) از سایت بازدید کند، ابعاد سایت متناسب با آن دستگاه تغییر می کند. امروزه به دلیل این که بسیاری از مردم با موبایل خود اقدام به جستجو در گوگل می کنند، ریسپانسیو بودن بسیار اهمیت دارد. اگر سایتی واکنش گرا نباشد امتیازی نفی از گوگل دریافت می کند. با ابزارmobile friendly test می توانید ریسپانسیو بودن سایت خود را بررسی کنید.
شما میتوانید برای آشنایی با بازاریابی شبکه های اجتماعی به سایت وبسپنتا مراجعه فرمایید.
افزایش سرعت سایت
سرعت لود سایت از موارد مهم در سئو On page است. با استفاده از سایت GTmetrix می توانید سایت خود را اسکن کنید و مواردی که نیاز به بهبود دارد را مشخص کنید. شما با رفع این موارد، به سرعت سایت بالاتری دست پیدا می کنید. از جمله این کارها بهینه سازی تصاویر، کاهش queryها، فشرده سازی کدهای قالب و.. است.
استفاده از قالب استاندارد
قالب سایت نیز از موارد موثر در سئو On page است. قالب های استاندارد با کدهای بهینه، برای این کار مناسب است. هرگز از قالب هایی که کدهای نامناسب دارند، استفاده نکنید چرا که باعث کند شدن سایت و تاثیر منفی در سئو می شود. شما می توانید در این زمینه از شرکت سئو کمک بگیرید.
فرم در حال بارگذاری ...