عوامل موثر بر بازاریابی و فروش
نقش و تاثیر موتورهای جستجوگر را در بازاریابی اینترنتی را هیچکس نمی تواند نادیده بگیرد مدیران تجارت آنلاین جذب بیننده در سایت را برای موفقیت در دنیای مجازی ضروری می دانند . برای آن ها از اهمیت کمی برخورداری است نوع کالا و تولیدات ارائه شده در سایت اگر وب سایتی به دنبال ارائه و فروش کالا یا خدمات و کسب درآمد یا محبوبیت باشد باید توان جذب وافزایش بازدید کننده داشته باشد.
راههای دستیابی کاربران فضای مجازی به سایت چیست ؟
بدون شک باید گفت که ما در اغلب موارد به کمک بازاریابی موتورهای جستجوگر ماننده گوگل به آنچه که می خواهیم، دست پیدا می کنیم. ۸۲ درصد کاربران اینترنت، موتورهای جستجو را ابزار اصلی خود برای یافتن وب سایت ها دلخواه عنوان کرده اند. ۵۷ درصد از کاربران اینترنت، هر روز جستجو می کنند و ۴۶ درصد این جستجوها برای کالا یا خدمات است. ۸۵ درصد ترافیک هدفمند در اینترنت را موتورهای جستجوگر باعث می شوند همانگونه ملاحظه میفرمایید آمارها نشان میدهد در سال های اخیر به وسیله موتورهای جستجوگر که به خریداران این امکان را می دهد به راحتی و سهولت کالا و خدمات مورد نظر خود را بیابند و اطلاعات دقیقی در مورد آن کسب نمایند نکته قابل توجه این است که که تنها رتبه های بالای نتایج جستجو هستند که مورد توجه کاربران قرار می گیریند و کاربران به سایت های لیست شده د راین رتبه ها مراجعه می نمایند . بسیاری از کاربران و مشتریان وب سایت ها دریافته اند که در اغلب موارد ۱۰ رتبه اول نتایج جستجو می تواند خواسته آنها را بر آورده کند و هنوز هم علاقه دارند که تنها ۱۰ سایت اول نتایج جستجو را مرور کنند.
آنالیز آماربازدید کاربران سایت ها
۷۰ درصد از کاربران به هنگام جستجو حتماً یکی از سه وب سایت رتبه اول نتایج جستجو را کلیک می کنند. تنها ۷ درصد از آنها وب سایت های قرار گرفته در رتبه های بیست به بعد را کلیک می کنند. ۸۵ درصد از آنها اگر جوابی برای جستجوی خود در بیست نتیجه اول نتایج جستجو نیابند, موتور جستجوگر مورد استفاده خود را عوض می کنند. ۳۳ درصد کاربران وب باورند دارند که سایت لیست شده در ابتدای نتایج جستجو، در موضوع جستجو شده سرآمدتر از رقبای خود است و در آن موضوع پیشرو می باشد. آمارهای ارائه شده از بازخورد رفتار کاربران وب پیام بسیار واضحی دارد: وب سایتهای که در رتبه های بالا موتور جسجتو قرار نمی گیرند، بخش اعظمی از مخاطبین و کاربران خود را از دست می دهند . سایت ها می توانند در روز هزاران بازدید کننده داشته باشند اما تعداد مخاطبان آن است که موفقیت یا عدم موفقیت سایت را رقم می زند زیرا مخاطبان هستند که از سایت خرید خود را انجام می دهند امروزه تجارت الکترونیک خود را با مسئله رتبه بندی در موتورهای جستجو هماهنگ کرده است زیرا رتبه های بالاتر مستقیماً به فروش بیشتر، و معرفی بهتر تعبیر می شوند.
سئو چیست؟
سئو یا بهینه سازی سایت (SEO Engine Optimizations) به معنای به کارگیری ترفندها ، روش های و استاندارد سازی های است که در اغلب موارد تاثیر فوق العاده ای در بالا بردن رتبه سایت شما در موتورهای جستجو را دارند. پیاده سازی یک برنامه موفق بازاریابی با موتورهای جستجوگر (SEO Plan)، بدون یک ساختار و زیربنای مستحکم در خود سایت اصولاً با شکست همراه می باشد.
خدمات و فعالیتهایی که در یک پروسه بازاریابی با موتورهای جستجوگر انجام می شود:
• بررسی وضعیت فعلی سایت در موتورهای جستجو
• بررسی وضعیت فعلی رقبای سایت در موتورهای جستجو
• تحلیل آمار سایت موجود و سایتها و مراجع دیگر آماردهی برای انتخاب عبارتهای کلیدی مناسب
• اصلاح ساختار سایت و بهینه سازی کدها و محتوای صفحات آن بر اساس عبارتهای کلیدی انتخاب شده
• معرفی صفحات بهینه سازی شده به موتورهای جستجو
• بالا بردن محبوبیت سایت
• بررسی وضعیت رتبه های کسب شده سایت و پیشرفت کار
• کنترل و مونیتورینگ رتبه ها و اعمال تغییرات مورد نیاز برای حفظ رتبه ها
• تبلیغات در موتورهای جستجو
نقش ارتباطات در بازاریابی و فروش
ارتباطات بازاریابی شامل مقالات و پیام هایی می شود که در برقراری ارتباط با بازار از آن بهره می برند ارتباطات بازاریابی مهم ترین و اساسی ترین بخش بازاریابی مختلط است که شامل قیمت، مکان و محصول و ارتقا می باشد . که باید به عنوان یک استراتژی تعریف و برنامه ریزی شود که بتوان با کمک روش های مختلف ارتباطی به اهداف سازمانی رسید مدیران بخش ارتباطات بازاریابی مسئولیت تبلیغات، برند سازی، بازاریابی مستقیم، طراحی گرافیکی، بازاریابی، بسته بندی، پشتیبانی، روابط عمومی، فروش و بازاریابی آنلاین را برعهده دارند .
فرآیند برقراری ارتباطات بازاریابی
فرآیند ارتباطات شامل چهار مرحله فرستنده ، رمزگذاری، دستگاه تغییر دهنده ، رمزگشایی و گیرنده می باشد که جز جدانشدنی تمامی برنامه های تبلیغاتی و بازاریابی به روش های مختلف مانند بازاریابی محتوا ، بازاریابی موتورهای جستجوگر و روش های دیگر بازاریابی تماما از این فرآیند پیروی می کنند رمزگذاری دومین مرحله از فرایند ارتباطات را شامل می شود که یک ایده و فکر خلاق را به یک آگهی قابل توجه و مخاطب پسند تبدیل می کند که آن را از طریق شبکه ها و وسایل ارتباط جمعی مانند تلویزیون رادیو و مجلات مورد استفاده قرار می دهد این پیام ها به واسطه یکسری تغییر دهنده ها به مخاطب می رسند سومین مرحله از فرآیند ارتباطات زمانی شکل می گیرد که توسط یک کانال ، شبکه یا یک وسیله ارتباطی پیام مارا به مخاطب انتقال می دهد و رمز گشایی زمانی شکل می گیرد که این پیام توسط یک یا چند حس دریافت می شود مانند پیام های تلویزیون که توسط مخاطب هم دیده می شوند و هم شنیده می شود یکی از مشکلاتی که باعث می شود تبلیغات موثر نواقع نشود مشکلاتی است که باعث قطع شدن پیام و عدم تمرکز می شود که در هر کدام از مراحل فرآیند برقراری ارتباط می تواند اتفاق بیفتد.
نقش شبکه های اجتماعی درارتباطات بازاریابی
تبلیغات و بازاریابی شبکه های اجتماعی با کمک شبکه هایی مانند یوتیوب، اینستاگرام، فیس بوک و … در حال توسعه و پیشرفت هستند با توجه به یک تحقیق در سال 2011، 88 درصد از حجم فعالیت شبکه های اجتماعی برای بحث تبلیغات استفاده می شود در واقع گستره و پیشرفت حجم تبلیغات در شبکه های اجتماعی در حال تسخیر زندگی روزانه تمامی افراد جامعه می باشند تبلیغات در روش های گوناگون مانند تبلیغات د رتلویزیون، استفاده از اپلیکیشن ها و … به کار می رود خیلی از روش های تبلیغاتی که امروزه توسط کمپانی های بزرگ و مطرح به کار می رود تهیه و تولید کلیپ ها و انتشار دریوتیوب گوگل و دیگر شبکه های اجتماعی می باشد.
بررسی تاثیرات تغییرات محیط بربازاریابی و فروش
تمامی فعالیت های بازاریابی تاثیر پذیر از عوامل محیطی متفاوتی است که از هر کدام به نحوی تاثیرپذیر است با توجه به تغییرات این تاثیرات ممکن است جزئی و یا به صورت عمیق باشد مانند: تغییر قیمت ارز، تغییر سلیقه، ذائقه، باور ها و عادات آثار گوناگونی بر فعالیت های بازاریابی کسب و کارها دارد. کسب اطلاعات صحیح و مناسب از محیط این امکان را به بازاریاب می دهد که بازارهای جدیدی را شناسایی کنند.
محیط شناسی
محیط شناسی از فرایند گردآوری اطلاعات مربوط به انواع محیط ها از طریق بررسی، مطالعه و روش های گوناگون تحقیقاتی در بازاریابی و فروش می باشد ، بازاریابان معمولا این اطلاعات را از فروشندگان، واسطه ها،مشاورین کسب و کار ، کارگزاران و نمایندگان دولت، روزنامه ها، کتابها و . . . به دست آورند. “تحلیل محیطی” عبارت است از تفسیر و تعبیر اطلاعات گرد آوری شده محیط. بازاریابان این اطلاعات را با توجه به موقعیت کسب و کار خود مورد تجزیه و تحلیل و ارزیابی قرار می دهند تا بتوانند با توجه به نتایج حاصله استراتژی برنامه های بازاریابی در آینده و حال را برنامه ریزی کنند ومیزان تاثیرات متغیرها را بر کسب و کار خود مورد بررسی قرار می دهند .
روش های برخورد با محیط بازاریابی
• روش “بازاریابی انفعالی” است در بازاریابی انفعالی، عوامل محیطی، عواملی غیر قابل کنترل به حساب می آیند که باید خود را با آنها منطبق ساخت.
• روش دیگر “بازاریابی فعال ” است. در این بازاریابی سعی بر آن است تا گام هایی برای تاثیر در عوامل محیطی برداشته شود
فرم در حال بارگذاری ...